מנהל פרוייקט – קורות חיים

דירוג ממוצע עבור תבנית זו

ניהול פרויקטים דורש ניסיון רב בתחומים רבים ומגוונים, וכל מנהל פרויקט יודע שהתחום הוא אין סופי, הידע רק ממשיך לצמוח והאתגרים רק ממשיכים לבוא. כמו כן, ניהול פרויקטים דורש ידע רב בתחומים רבים, ניהול גורמים נוספים ולעתים מקצועיים בפרויקט, וכן יכולת יכולת הסתכלות על התמונה המלאה, הבנתה, ניתוחה ובניית פתרונות בהתאם לה. כשמעמיקים בזה, מנהל פרוייקט צריך להביא עימו התמודדות איכותית ופתרונות מהירים במצבי לחץ, הבנה מערכתית עמוקה, הבנה מקצועית מגוונת, יכולת למידה מהירה ועוד.

בשורה התחתונה – כשבוחנים את כל הנאמר אנו יכולים להבין מדוע התפקיד כה נחשק מצד אחד, ומדוע מהווה נקודה כה קריטית עבור ארגונים ועסקים רבים מן הצד השני. האתגר גדול – וכן גם התגמול למענה לאתגר. בעמדת ניהול כה חשובה, עליה קם ונופל הפרוייקט, ברור כי החברות והארגונים המעסיקים יעמיקו וירצו לבחור את המועמדים הטובים ביותר.

בעולם תחרותי כמו שלנו, ובתפקיד כה מגוון כמנהל פרוייקט, קורות חיים הם הסינון הראשוני בו המועמדים עוברים בדרך לתפקיד חדש ונחשק. בעקבות העובדה שמדובר בתפקיד שהגדרתו משתנה ממקום עבודה אחד לשני, קורות החיים של מנהלי פרויקטים וכתיבה איכותית שלהם יכולים להוות שער כניסה ו"תעודת זהות" חשובה בתהליכי מציאת עבודה, שכן כתיבה מסודרת ואיכותית, מושכת את העין ומדויקת תביא לידי ביטוי את הניסיון, האיכויות והתכונות הנדרשות בארגונים השונים.

במידה ותחום ניהול הפרויקטים הוא התחום שלך, וכתיבת קורות החיים בתחום נשמעת כמו משימה בלתי אפשרית, המדריך שלנו כאן כדי לעזור לך לפצח גם את הפרויקט הזה – ולהצליח בתהליך מציאת העבודה.

מספר נקודות כלליות לכתיבת קורות חיים

  • ✒️ על אף הרצון לציין את כל הניסיון שלנו, לפעמים ניאלץ לוותר על חלק מהנושאים כדי להישאר ממוקדים.
  • ✒️ קורות חיים לעולם לא צריכים להיות יותר מעמוד אחד, שכן יותר מכך נהפך למסורבל ולא עובר במסנני המגייסים.
  • ✒️האסתטיקה חשובה! קורות החיים צריכים להיות נעימים לקריאה ונוחים למעבר.
  • ✒️ יש לצמצם במילים היכן שניתן, מבלי להשמיט נקודות חשובות. נעמיק איך לעשות זאת בהמשך.
  • ✒️זה בסדר לכתוב מספר קורות חיים – עבור כל חיפוש עבודה וכל דרישה שתצטרכו לענות עליה. התאמות קטנות יכולות לעשות את ההבדל בחיפוש העבודה.

נקודות בקורות חיים לדוגמא של מנהל פרוייקט

שימו לב כי בכתיבת קורות חיים של מנהלי פרויקטים, נמליץ על פי רוב לכתוב אותם באנגלית ובפורמט מתאים, שכן כיום, לא מעט חברות, גם אם הן ישראליות, ידרשו תחילה קורות חיים בשפה האנגלית. למעשה, במיוחד עבור התפקיד המדובר והנחשק הזה, שמהווה תפקיד מפתח בחברות ההייטק הישראליות, אשר מגייסות ועובדות לא מעט בשפה האנגלית. כמו כן ומעבר לכך, ניהול פרויקטים, כפי שציינו, דורש עבודה מגוונת החולשת על תחומים רבים, והגיוני מאוד שיכלול עבודה עם גורמים בין-לאומיים, וכן עם תוכנות הדורשות ידע בשפה האנגלית. כתיבת קורות חיים מדויקים ומושכים בשפה האנגלית תקדם את חיפוש העבודה שלך עוד שלב קדימה.

אז הגיע הזמן, שנעמיק בנקודות החשובות לקורות החיים של מנהל הפרוייקט:

חלק ראשון – היכרות

  • תחילה, וחשוב במיוחד, נעמיק בחשיבות פרטי הקשר והכתובת האישית. למנהלי פרויקטים בדרך כלל יהיה הרבה מה לכתוב בקורות החיים, ולכן נרצה לצמצם במקום ובמילים איפה שאפשר. בחרו בפורמט מתאים שמשתף את פרטי יצירת הקשר, כתובות הרשתות החברתיות וכד' בעזרת אייקונים מושכים ובצד הדף.
  • לאחר מכן, העמיקו בתיאור הקצר והמוכר מקורות חיים אחרים. 4-5 שורות קצרות על הניסיון הקודם, התשוקה והציפייה לעתיד. חשוב לציין על פתיחות לעבודות וחיפוש, כבר כאן.

חלק שני – ניסיון והעמקה

סיימנו עם החלק הראשון של קורות החיים – ועכשיו נעמיק באיסוף הניסיון הרב שצברתם/ן במהלך השנים, ואיך לגרום לו לא להתבלגן ולהיאבד על פני דף. ככלל – בקורות החיים נרצה לעשות עבור החברה המגייסת חיים קלים, ולכן האסתטיקה חשובה במיוחד – גם בחלקים רבי מלל כמו בחלק הזה. אז במה נעמיק בניסיון, ואיך נפרט אותו בצורה מושכת?

  • קודם כל, בחרו בעבודות ובפרויקטים הרלוונטיים ביותר לנקודת הזמן הנוכחית ולחיפוש העבודה הנוכחי. במידה וניסיון העבר חולש על יותר מדי סעיפים ודפים, בחרו את אלו המדויקים ביותר וציינו אותם. תרצו לבחור את אלו המראים בצורה הבולטת ביותר את הניסיון שרכשתם, את כמות הדברים שלמדתם, ואת הצרכים הרבים עליהם עניתן.
  • בכל עבודה מצוינת או תפקיד נבחר, פרטו בקצרה, במספר נקודות את האחריות ואת שיטת ניהול הפרויקט וכן תוצאותיו,

לדוגמא:

מנהל פרויקט בחברת א'ב' הצלחות 2001-2004
  • מוביל צוות שיווק המוצר
  • עבודה מול גורמי פנים חברה כגון מתכנתים, אנשי שיווק ומנהלים.
  • ניהול גורמי שיווק, תוכנה, והוצאה לפועל.
  • עבודה מול גורמים חיצוניים וחברות שותפות.
  • השקת המוצר בהצלחה בקיץ 2003.

כך, תוכלו לשקף את ניסיונכם הרב והמוצלח, מבלי לסרבל ולהעמיק בתוכן שלא לצורך. יכולות הניהול והלמידה יקבלו את הדגש הראוי להן, ויקבלו את תשומת לב המגייסים בצורה ברורה וראויה.

📌השנים המצוינות חשובות! העולם משתנה ללא הרף, וחברות מגייסות מחפשות רלוונטיות, שכן, לדוגמא, הטכנולוגיות או המוצרים אשר פותחו לפני כ-20 שנה דורשים הסתכלות ולמידה אחרת כיום.

חלק שלישי – השכלה ותחביבים

אמנם מדובר בקורות חיים, אשר מהווים סינון ראשוני, אך חשיבות השכלה ותחביבים מראה על רצינות מצד אחד, ועל אופי כללי מן הצד השני. גם אם ההשכלה שלכם היא מקור גאוותכם – נסו כאן לבחור בפורמט, בדומה לפרטי יצירת הקשר, שמראה בצורה ידידותית ואסתטית את התארים או התעודות אותן רכשתם במהלך השנים. תעודות רלוונטיות או לימודים רלוונטיים מעידים ומראים על רצינות בתחום – לדוגמא, במידה ולקחתם קורס ניהול מוצר, או בשפת תכנות מסוימת או בשיווק דיגיטלי – על מנת לנהל פרויקט מסוים בצורה איכותית יותר, ניכר כי השקעתם מאמץ בשביל להתקדם ולבצע עבודה איכותית יותר.

בנושא התחביבים, אפשר גם לקרוא לו ה"אקסטרה". תחביבים ופעילויות נוספות בהן לקחתם חלק במהלך החיים הן אכן למעשה נקודות שחשובות לציון בקורות החיים. אלו מעידות, בצורה בסיסית כמובן, על האופי הכללי של המועמדת או המועמדת, וכן על עיסוקים נוספים מהחיים להם לא היה מקום בחלקים אחרים בקורות החיים.

חלק נוספים – כישורים ושפות

כישורים הם חלק חשוב, ונמליץ לשלבם, כפי שתמצאו בפורמטים רבים שאנחנו מציעים, בצד הדף בצורה אסתטית, על פני אייקונים של מדדים – מלבניים או עגולים. שימו לב – לא כל כישור אותו תבחרו לציין צריך להיות הכישור הטוב ביותר שלכם. יכול מאוד להיות שאתם מחזיקים בכישורים רבים ומצטיינים בחלקם, כאשר בחלקם הנוסף הידע שלכם הוא כללי בלבד. עבור מנהלי הפרויקטים, התרחיש הזה הוא מאוד הגיוני – סך הכל נדרש מכם ידע רב בתחומים רבים ויכולות ניהול מעולות, ולאו דווקא מומחיות בנושא אחד. כמו כן, הכרה והודאה על היותכם לא מושלמים (כמו כולנו) היא חלק ממה שכל מגייסת תחפש. את חלק הכישורים נהוג לחלק לכישורים "קשים", פרקטיים – לדוגמא, כישורי פוטושופ או כתיבת תוכנה, וכן לכישורים "רכים", כדוגמת קשרים חברתיים, ניהול זמן, תקשורת בין אישית וכד'. עבור מנהלי פרויקטים, חשוב לציין בצורה שוויונית את הכישורים, שכן כולם רלוונטיים, ככל הנראה, לתפקיד הבא שלכם.

  • בכישורים הקשים, נסו לבחור את אלו הרלוונטיים במיוחד לעבודה שלכם ואת אלו שאתם מרגישים בנוח לשים על נייר. במידה ולא מדובר בכישור שאתם עומדים מאחוריו בצורה מלאה – עדיף לא לציין אותו כלל.
  • בכישורים הקלים, בחרו ושימו דגש על תקשורת בינאישית, יכולות למידה, יכולות ניהול, עצמאות וכד' – שכן אלו, בעולמם של מנהלי הפרויקטים עלולים להיות יותר חשובים להצלחה בתפקיד מאשר כישורים פרקטיים, שכן היכולת ללמוד תהיה יותר קריטית מניסיון בתוכנה כזאת או אחרת.
  • את השפות חשוב לציין, ולמצוא פורמט המתאים לכמות השפות בהם אתם מרגישים בנוח לעבוד או לדבר. ידיעת שפה נוספת או ידיעת שפות ברמה גבוהה יכולים להוות נקודות מפתח ויתרון על פני מועמדים נוספים. כמו כן, שפות, בדרך כלל יסווגו על פי רמת מקצועיות – שפת אם, שפה מקצועית וכו', לכן – אל תתביישו – ציינו גם שפות ברמה חלקית או בסיסית, שכן אלו אולי יהיו רלוונטיים עבור סביבת העבודה העתידית.

שימוש נכון באייקונים לחיסכון במקום

מנהל פרוייקט קורות חיים

קורות חיים לדוגמא – מנהל פרויקטים.

מנהל פרוייקט קורות חיים

ומה אם אין לי ניסיון כמנהל פרויקט?

ככל הנראה – אחד מהדברים היפים בתפקיד הזה, הוא לאו דווקא הצורך בניסיון הספציפי בתפקידים קודמים. יחד עם זאת, ככל הנראה שהעבודות שתגישו אליהן מועמדות יהיו יותר בסיסיות ולא יכללו דרישות מורכבות. במידה ואין לכם ניסיון ספציפי, העמיקו בכישורים ותנו דוגמאות ממהלך החיים:

  • השירות הצבאי יכול להיות מאוד רלוונטי, במידה ופיקדתם על חיילים אחרים או קיבלתם תעודת מצטיין, לדוגמא.
  • לקיחת חלק בפעילויות חברתיות, התנדבויות וכד' לעיתים מחביאה בתוכה ניהול פרויקטים בצורה המדויקת ביותר, מבלי ששמים לכך לב.
  • הייתם פעילים בתנועת נוער? ככל הנראה ניהלתם פרויקטים.
📌באופן כללי – זיכרו כי הכישורים הרבים אותם רכשתם במהלך החיים, בתפקיד כזה, עלולים להיות רלוונטיים במיוחד. גם הצלחה במוסד לימודי או בתואר כזה או אחר מעידים על ניהול זמן ועצמאות, הרלוונטיים גם הם במיוחד לתפקיד הנחשק.

פורמטים והרכבת קורות חיים

כפי שלמדנו עד כה, לכתוב קורות חיים הוא פרויקט בפני עצמו – אך כמנהלי פרויקטים מעולים, זה קטן עליכם! לפני שאתם ניגשים לכתיבת קורות החיים עצמם, כתבו לכם בדף נפרד נקודות מרכזיות אותם תרצו להעביר, אלו יעזרו לכם לבחור בפורמט המושלם.

אז מהו הפורמט המושלם?

  • כזה שיסכם את כל מה שאתם רוצים לומר ולשקף מבלי להיכנס ליותר מדי מלל.
  • אסתטיקה איכותית.
  • נוח לעריכה ולתוספות – כפי שציינו, יכול מאוד להיות שתכתבו יותר ממסמך קורות חיים אחד.
  • מקצועי ונוח לקריאה, בחרו בפורמט שאתם הייתם רוצים לקרוא.
  • התחילו להרכיב את קורות החיים ולהתאימם לפורמט, ככל הנראה הפורמט יידע לדייק אתכם בתהליך.

מנהל פרוייקט קורות חיים

בקורות חיים – אסור לשכוח!⚠️

בסופו של דבר, מדובר בכלי 'מכירה' ראשוני. המטרה שלכם היא להשיג את ההצעה הראשונית, לעבור את המשוכה והסינון הראשוני, כדי להתקדם בתהליך הגיוס ולהוכיח את עצמכם בהמשך הדרך. וזאת הסיבה שקורות חיים שכתובים היטב, מדויקים, מתומצתים ונעימים לקריאה הם כה חשובים בעולם חיפוש העבודה.

דמיינו כי בתפקידי המגייסים השונים, המגייסת מקבלת עשרות ומאות פניות עבור כל מודעה למחפשי עבודה. שימו את קורות החיים שלכם בתעדוף עליון, הפכו אותם למרהיבים ומושכים במיוחד, השקיעו בהם את הזמן שמגיע להם וכך תוודאו שאתם מצליחים לעבור את הסינון הראשוני של מנהלי הפרוייקטים בתעשיות השונות.

סיכום וטיפים אחרונים – קורות חיים למנהל פרויקט

🎁לסיכום, קודם כל נגלה לכם סוד קטן – הטכנולוגיות המתקדמות וגיוסי ההמונים הגיעו גם לקורות החיים. חברות רבות משתמשות בתהליך הגיוס בטכנולוגיות סינון על פי מילות מפתח הרלוונטיות לתפקיד או לתעשייה – לכן, בהתאם לתעשייה בה אתם מתעניינים, אל תדלגו על השלבים החשובים של העמקה במילים הנכונות, ובדגש על הנקודות שהופכות אתכם למועמדים רלוונטיים במיוחד.
🎁טיפ נוסף שנרצה לשתף, הוא שיתוף קורות החיים עם חברים, בני משפחה, גם כאלה בתפקידים רלוונטיים וגם כאלה שלא בתחום בכלל. אלו יכולים לתת לכם טיפים על אסתטיקה, על נעימות הקריאה, על הבנת הנקרא ובכלל על המסמך הכה חשוב הזה.

למנהל הפרויקטים, אין ספק, יש עולם מורכב וניסיון עבר שצריך לסכם בצורה מסודרת ולהגיש במסמך אחד, עמוד אחד, שאמור לשקף את כל מה שצריך לתפקיד הנחשק. יחד עם זאת, הנוכחות שלכם כאן, באתר שלנו – היא למעשה השלב הראשון והבחירה הנכונה. כשכותבים קורות חיים למשרה מסוג זה, קל יחסית "ליפול בין לבין", ולפספס נקודות חשובות. הפורמטים שלנו באתר בנויים בדיוק בשביל זה, על פי תפקיד, לפי תעשייה ולפי רמות ניסיון ודרישות – כדי ליצור אסתטיקה, תוכן, ולוודא שכל דבר אותו תרצו לשקף יועבר בקורות החיים, ולשים את עצמכם מועדפים על פני מועמדים אחרים.

כלל הפורמטים באתר שלנו נכתבו על ידי מקצוענים אמיתיים, וכלל הייעוץ שתמצאו כאן באתר נכתב על בסיס ניסיון. בעולם של רשתות חברתיות רבות, נגישות אינטרנטית רחבה, סטארט אפים קמים ונופלים, וכן מצבים כלכליים משתנים, קורות החיים שלכם, בהתאם לשנים, במיוחד כמנהלים, הם אלו היהוו בסיס לחיפוש העבודה הבאה שלכם.

כמנהלי פרויקטים, סט הכישורים שלכם והניסיון אותו רכשתם במהלך השנים הוא חשוב, אך היכולת ,'לסדר' את כל אלו בצורה מסודרת ומדויקת עבור המגייסים, בסיטואציה הזו, היא יכולת חשובה לא פחות.

פורמטים מתאימים לקורות החיים של מנהלי פרויקטים

זהו, זה הזמן! התחילו בחיפוש המרגש אחר עבודה בתחום הנחשק. דמיינו אתכם יוצרים קשר עם אנשי תוכנה, שיווק, לוגיסטיקה, וכן במקביל עם מנהלים בכירים בחברה. הבינו את התעשייה אליה אתם ניגשים, כתבו על דף נייר את הניסיון והעבודות בהם עברתם במהלך השנים, שלבו תחביבים ופעילויות נוספות בהן לקחתם חלק, ואספו את כל אלו לפורמטים המעולים שמחכים לכם באתר.

הפורמטים מהווים בסיס נפלא לקורות חיים אסתטיים, מסודרים, נוחים לעריכה ומותאמים לתפקיד או לתעשייה. אנו מזמינים אתכם עכשיו לעיין בספריה הרחבה שלנו, לבחור את הפורמט אליו אתם מתחברים, ולהתחיל לכתוב! אנחנו כאן בשביל להמשיך לפתח איתכם את תהליך מציאת העבודה, ומזמינים אתכם לקחת חלק כדי להגיע הכי רחוק שאפשר.

שאלות, תשובות וטיפים אחרונים:

האם צריך לציין דרישות שכר?

בשורה התחתונה – לא. אין צורך לציין דברים שלא מעידים על הניסיון שלכם, ועל היותכם המועמדים המתאימים ביותר לעבודה הנחשקת. למה? הניסיון עליו תעידו בקורות החיים, כמו גם התפקיד אליו אתם ניגשים, מעידים בעצמם על דרישות השכר והבקשות השונות. כמו כן, זהו נושא לשלב מאוחר יותר בתהליכי המיון. מדובר בשלב משא ומתן חשוב, אך בקורות החיים – באופן כללי, נרצה לגרום למגייסים להאמין בהתאמתנו לתפקיד.

ובכל זאת, מה טווח השכר?💰

לפי מדדים כאלה ואחרים, מנהלי פרויקטים מרוויחים מעל ל-15,000 ש"ח בחודש החל מהעבודה הראשונה. יחד עם זאת – חשוב לזכור, מדובר בתפקיד שכמעט אין תפקידי כניסה ראשוניים אליו, ובדרך כלל מגיעים עם ניסיון קודם ורלוונטי מתחום דומה.

מה אורך קורות החיים צריך להיות?

לא יותר מעמוד אחד! כפי שציינו, החברות המגייסות השונות סורקות ומקבלות לא מעט פניות, קורות חיים על פני יותר מעמוד אחד יכשילו אתכם בסינון הראשוני.

איך יוצרים הבדלה ומושכים תשומת לב?

נסו לחשוב מה היה גורם לכם לחשוב שאתם המתאימים ביותר, והמעניינים ביותר להמשיך לשלב הבא! בראש המגייס צריך ליצור עניין, קשר ויותר מזה. במקרה הזה, נמליץ לתת, כפי שאמרנו, גם לחברים ומשפחה לעבור על קורות החיים, הטיפים הקטנים שלהם הם אלו שיעזרו לכם לסגנן את קורות החיים ברמה הגבוהה ביותר.

בהצלחה!

מנהל פרוייקט קורות חיים

מאמרים דומים