הכישורים החשובים ביותר לקורות החיים

מְיוּמָן קורות חיים

Create your resume in minutes

קורות חיים הם כרטיס הביקור שלנו, דלת הכניסה שלנו בחיפוש העבודה, והדבר הראשון אליו אנחנו ניגשים כאשר אנחנו מחפשים עבודה חדשה ונחשקת. הכישורים אותם אנחנו מציינים בקורות החיים הם אלו היכולים לעשות את ההבדל בין פתיחת הדלת לראיון או לשלב הבא, לבין נפילה כבר בסינון הראשוני.

סיימת את השירות הצבאי והגיע הזמן לצאת לשוק העבודה? רוצה לעשות שינוי בקריירה וליצור נקודת תפנית? סיימת עבודה של מספר שנים והגיע הזמן לחיפוש עבודה חדשה? כל אלו הם סיבות מצוינות לשפץ את קורות החיים. יחד עם זאת, נראה כי הגישה הראשונית לקורות החיים עלולה להיות מסובכת, מורכבת ומבלבלת – במיוחד בסיטואציות הרשומות מעלה.

כשניגשים לשינוי קריירה, עבודה חדשה, עבודת ג'וניור ללא ניסיון תעסוקתי, צריך ליצור יתרון יחסי שאינו מבוסס על הקריירה על פני המתחרים שלכם בחיפוש העבודה. יצירת אותו יתרון יחסי, יתחיל בכתיבת קורות חיים מרשימים במיוחד, שמראים על רצינותכם והפוטנציאל הרב שלכם במקצוע, בעבודה או במשרד המדובר.

אך, חשוב לציין – ושלא תטעו, גם עובדים מנוסים עם קריירה מאוד רלוונטית למקצוע, ואף מנהלים בכירים בעברם המחפשים עבודות חדשות – גם במקרה זה יכול להיות שמספר מהכישורים שלכם יהיו רלוונטיים במיוחד ויתנו לכם את היתרון.

במדריך זה נתמקד בעיקר בכישורים ובדוגמאות שיהיו רלוונטיות כדי ליצור קורות חיים מרשימים, בין אם אתם בעלי ניסיון ובין אם לא.

קורות חיים שמבוססים על כישורים?

אכן כן! הכוונה כמובן היא לא שנדלג על ניסיון תעסוקתי רלוונטי, או השכלה ועבודות בעבר. נציין את כל אלו. אך יחד עם זאת, נעמיק בדוגמאות על האחריות שלקחנו, הצוותים שעבדנו איתם, התעודות שקיבלנו, הכישורים החברתיים, ועוד ועוד. לא נעמיק מייד, כפי שאמרנו, המדריך המקיף והשלם פה בהמשך הקריאה!

מספר טיפים כלליים על קורות חיים

לפני הכול, נתחיל מההתחלה – לעתים אנחנו בכלל לא יודעים איך לגשת לקורות החיים, וזו למעשה נקודת ההתחלה החשובה ביותר. לכן, אנחנו מוצאים לנכון לתת מספר קווים מנחים וטיפים לקורות חיים לפני שנעמיק בכישורים עצמם:

  • אורך קורות חיים לא צריך לעבור יותר מעמוד אחד! נכון, בא לנו לכתוב הכול ולשתף כמה שיותר, אך החברות המגייסות מקבלות עשרות ומאות פניות עבור כל מודעת דרושים, ונרצה להיות ממוקדים כדי להשאיר את קורות החיים רלוונטיים.
  • אסתטיקה חשובה בקורות חיים! נרצה לא להעמיק במילים היכן שאפשר לוותר עליהן, נרצה להישאר ממוקדים ולבחור את התוכן הרלוונטי ביותר. בכלל הפורמטים שלנו באתר תמצאו פורמטים לקורות חיים נקיים ומסודרים, שניתנים לעריכה בקלות ובמהירות עם אסתטיקה מושלמת.
  • בכל מצב נרצה לכתוב עם בולטים – נקודות, ולא בפסקאות ארוכות. מלל מורכב ומסובך רק יסבך אתכם ואת המעסיקים הפוטנציאליים שלכם.
  • שפת קורות החיים – בדרך כלל ועל פי רוב תצטרך להיות באנגלית בימים אלו, יחד עם זאת, אם אתם ניגשים למשרה מקומית ללא כל קשר לעבודה עם השפה האנגלית (עבודות מלאכה, הדרכה וכד'), תוכלו ליצור קורות חיים בעברית.
⚠️ שימו לב, בין אם ידעתם ובין אם לא – קבלו טיפ מיוחד. היום, בעזרת טכנולוגיות מתקדמות, מומחי גיוס משתמשים בתוכנות שמסננות קורות חיים על פי סדר, מילות מפתח וכדומה. כך הם יוצרים סינון ראשוני וחוסכים בעבודה שעלולה לקחת חודשים. גם כישורים יכולים להופיע בחיפוש מילות המפתח!

מְיוּמָן קורות חיים

סוגי כישורים בקורות חיים

באופן כללי, בכתיבת קורות חיים נהוג לחלק את הכישורים ל-2 קבוצות:

  • Soft Skills – כישורים 'רכים'
  • Hard Skills – כישורים 'קשים'

לאלו מתווספת קבוצה נוספת, של מה שבין לבין או רלוונטי ל-2 הקבוצות, כישורים שניתן להמיר בין אחד לשני. בדוגמאות כאן למטה תראו איך עבודה במלצרות רלוונטית לכישורים רכים, אך גם לכישורים קשים.

Hard Skills – כישורים חזקים

כישורים מסוג זה הם בדרך כלל מבוססי מקצוע, ניסיון תעסוקתי או לימודים. הם כישורים שמאוד רלוונטי לציין בהגשת קורות חיים שכן הם מהווים ידע של ממש, ויכולת מקצועית רלוונטית. דוגמאות לכישורים מן הסוג הזה:

  • תוכנות, תכנות, שפות תוכנה – כל אלו רלוונטיים במיוחד למקצועות רבים. באם מחפשים עבודה למנהל או מנהלת משרד, עבודה עם תוכנות אופיס, כגון וורד לדוגמא, עלולה להיות רלוונטית במיוחד. במשרות לעולם ההייטק הכה נחשק בישראל, ידע בשפות תוכנה ובכתיבת תוכנות, הוא כישור חשוב במיוחד לציין בקורות החיים. באם אתם ניגשים לעבודה בלי ניסיון תעסוקתי באף אחד מאלה, עדיין מדובר בכישורים שחשוב במיוחד לציין! שכן הכישורים הם דלת הכניסה שלכם למקצוע במקרה הזה.
    • לכל אלו מתווספים גורמים רלוונטיים נוספים ורבים – גם כאלה שנראים לנו בסיסיים במיוחד. כשאנחנו ניגשים לעבודה ללא ניסיון מקדים, תעסוקתי או מקצועי, כל כישור שנוכל לציין שכולל עבודה עם פלטפורמה מסוימת יעזור. לצורך העניין, באם אתם מנסים להתקבל למשרת ניהול משמרת במסעדה, יכול להיות שידע ושימוש בתוכנות ניהול הזמנות, לוחות זמנים וכד' יעזרו לכם מאוד לעבור את הסינון הראשוני אל מול מועמדים נוספים.
  • כישורים טכניים כגון הפעלת מכונות, עבודה עם מכונות – לכל מקצועות המלאכה, החקלאות, עבודת השטח ועוד נדרשים כישורים רבים. כישורים אלו, במיוחד בישראל, מגיעים עם לא מעט פעמים עם רישיון והיתר מיוחד בנוסף ליכולת או לניסיון. ביסוס והבהרת הכישורים הללו בקורות החיים הם חשובים במיוחד שכן כל מעסיק בתחום יידע בדיוק מה מחפשים, ומה הצורך. באם ברצונכם להיכנס לעולם החקלאות, או הנגריות והעיצוב – כל בעל עסק יידע בדיוק איזה בעלי רישיון הוא צריך כדי לבחור את המועמד הטוב ביותר.
    • לכן, בכתיבת קורות חיים מתוך רצון להיכנס לעולמות הללו. חשוב במיוחד לציין איזה כישורים אתם מחזיקים מהניסיון המקצועי או הצבאי. אל תדלגו על פרטים וציינו אותם (בהמשך נציין איך והיכן).
    • כמו כן, באם אתם מחפשים גם עבודות בשינוי קריירה, ומשרות בעולם המחשבים לדוגמא – גם כאן כישורים כאלה יכולים להיות רלוונטיים! זאת משום שהם מעידים על יכולת למידה, אוריינטציה טכנית, הבנה טכנית ועוד.
  • כישורי מכירות, שירות לקוחות, עבודה עם גורמים חיצוניים – לעתים נדמה לנו שהעבודה הפשוטה שעשינו בתיכון, בפיצרייה השכונתית או בחנות ליד הבית היא איננה חשובה עבור קורות חיים של מחפש עבודה חדשה. אך יחד עם זאת, באם מעמיקים, ניתן להוציא לא מעט כישורים מעבודה במלצרות לדוגמא. עבודה במלצרות יכולה להעיד על שירות לקוחות איכותי, יכולת ניהול, כישורי מכירות והבנה מערכתית.
⚠️ לכן, תמיד נמליץ לזכור! כישורים בקורות החיים יועברו בצורה שבה נבחר להעביר אותם, ובצורה שבה נעמיק בהם

מְיוּמָן קורות חיים

Soft Skills – כישורים 'רכים'

כישורים מהסוג הזה בדרך כלל מדברים על כישורים חברתיים, כישורים של עבודה עם אנשים, כישורי תקשורת וכישורים אישיים, כגון ניהול זמן, ניהול לחץ, תיעדוף, עבודת צוות ועוד. כישורים אלו רלוונטיים עבור כל עבודה וכל מועמדות, אך חלקם רלוונטיים יותר עבור עבודות ספציפיות וחלקם רלוונטיים פחות בשלבים אחרים. טעויות נפוצות שיש להימנע מהן בעת כתיבת קורות חיים הן התעלמות מכישורים רכים והתמקדות רק בניסיון תעסוקתי ומקצועי. להלן מספר דוגמאות לכישורים מן הסוג הזה:

  • יכולת ניהול זמן – אמנם אף אחד לא מלמד אותנו בצורה רשמית לנהל את הזמן שלנו, אך להעיד על עצמנו שאנחנו יודעים, בטוחים וטובים בניהול הזמן האישי שלנו זה חשוב עבור כל מגייס ומגייסת. זאת משום שניהול זמן נכון מאפשר ניהול משימות, תיעדוף נכון ועוד. אמנם חשוב לציין ולהעיד על יכולת כזאת או כישורים מן הכיוון הזה, אך גם חשוב לתת דוגמאות היכן שאפשר. מה הכוונה? עבדתם בעבודות שברור שדורשות את זה? ניהלתם פרויקטים בצורה עצמאית? או שמא מהשירות הצבאי? ציינו זאת בכישורים מן הצד האחד, אך שימו את זה בצורה בולטת גם בכיוון הניסיון.
  • תקשורת בין אישית ועבודת צוות – אולי אחד מהכישורים החשובים ביותר עבור כתיבת קורות חיים. הסיבה לכך, היא שגם שנדמה לנו שאין באמת צורך בתפקיד שלנו ביכולת עבודת צוות, גם הבוס או הבוסית שלכם ירצו לדעת שברמה האישית, נעים לעבוד איתכם, ושעבודת צוות אינה זרה לכם. היכולת לעבוד עם חברים נוספים, ליצור תהליכים משותפים ובאופן כללי – ליצור סביבת עבודה נעימה היא יכולה חשובה במיוחד. מדובר בכישור שרבים מחזיקים בו, אך יש כאלה המצטיינים בו. כישור זה בא לעתים לידי ביטוי אצל בוגרי תנועות נוער, מובילים חברתיים וכד'. אל תתביישו להעיד על עצמכם כמצטיינים במיוחד!
  • פתרון בעיות – כאן מדובר בכישור שלגמרי יכול להתבטא מהעבודה היום יומית, אך פתרון בעיות ביכולת ממשית מעיד, עבור רבים, אודות הגדלת ראש, עצמאות ובאופן כללי – מועמד שנרצה להעסיק. פתרון בעיות הוא כישור שחשוב במיוחד להציג אם נדרשתם לכך באחת העבודות הקודמות שלכם – וטיפ מיוחד, תכינו את הדוגמאות שלכם מראש, כי סביר שתישאלו על כך בשלבי העבודה הבאים.
  • אדפטיביות – למעשה, יכולת שמעמיקה בכישור חשוב במיוחד אם תרצו לגשת לחברות צעירות ודינמיות. היכולת להתאים עצמכם למצב, להתאים עצמכם לדרישות השונות, ולהפוך את עצמכם לעובדים שיידעו להתנהל בכל מצב ולהיות דינמיים, מהווה כישור שבחברות הצעירות ירצו ויחפשו.
  • יצירתיות – אמנם להעיד על עצמנו כיצירתיים זה מעט מוזר, אך באם אתם ניגשים לעולם היצירתי, בין אם משרות קריאייטיב, יצירה וכד', חשוב לדעת שאם 'תדלגו' על הכישור המדובר, זה אולי אף ייראה מוזר עבור מומחי הגיוס. שכן, במשרות מן הסוג הזה, ככל הנראה זה הדבר הראשון שיחפשו.
    • כמו כן, בכישור היצירתיות יתרונות רבים, ועל כן היינו ממליצים לציין אותו, באם אתם מחזיקים בו, גם עבור הגשת קורות חיים למשרות אחרות. יצירתיות מעידה על ורסטיליות, יכולת לתת מענה למצבים שונים, וכן הסתכלות מחוץ לקופסה. יצירתיים? תתגאו!

מְיוּמָן קורות חיים

היכן לשלב את הכישורים בקורות החיים שלי?

בקורות חיים של כל מחפש משרה חדשה, צריך לשלב כישורים. כפי שציינו – מדובר בעולם שלם שתרצו לשלב גם במידה והינכם העובדים המנוסים ביותר בתחום, גם במצב של שינוי קריירה וגם, או במיוחד, בסיטואציה של חוסר ניסיון תעסוקתי בכלל. אך איך נכון לשלב אותם?

כחלק מניסיון תעסוקתי, צבאי או אישי. להלן מספר דוגמאות:

    • מדריך בתנועת הצופים:
      • תכנון זמנים עבור פעולות.
      • העברת פעילויות ופעולות.
      • קשר עם חברי צוות, בניית תוכנית עבודה משותפת.
    • לוחמת בצבא:
      • אחראית על ציוד הצוות.
      • נציגת הצוות אל מול המפקדת.
      • שימוש בתוכנות מחשב עבור סידור לו"זים וציוד.
      • מסלול משותף עם צוות של לוחמים ולוחמות.
    • מנהל נגרייה ובית מלאכה:
      • ניהול ציוד, מלאי וכד' בעזרת תוכנות מחשב.
      • קשר עם לקוחות וניהול הזמנות.
      • ניהול לו"זים צוותיים.
      • שימוש בתוכנות לקשרי לקוחות.
אפשרות שנייה, באופן צדדי (אך משמעותי) בקורות החיים:
  • כאן נעשה זאת בצורה צדדית ושאינה תופסת מקום במיוחד בקורות החיים. יחד עם זאת, יש לה חשיבות מרבית כי מהווה מקום חשוב עבורכם להראות דברים שלמדתם 'על הדרך' או כישורים שקורות החיים שלכם לא יהיו שלמים בלעדיהם. כמו כן, הדרך ה'קלאסית' והמקובלת ביותר בימים אלו היא לציין את כישורים אלו על בסיס מדד מסוים – כלומר, לא כל כישור שאנחנו מציינים צריך להיות מושלם. ההפך – לפעמים ישנם מקרים שאוסף כישורים בצורה טובה עדיף על כישור אחד בצורה מושלמת. בתמונה מטה תוכלו לראות דוגמא.

מְיוּמָן קורות חיים

מספר עובדות חשובות עבור מחפש העבודה לקורות החיים:

  • על פי דו"ח עדכני מהפורום האקונומי העולמי, עד 2025, ל-10 הכישורים הנחשקים ביותר מצד החברות המגייסות יצטרפו יכולות פתרון בעיות, אינטליגנציה רגשית, יצירתיות ויכולת ניהול אנשים. כל אלו כישורים 'רכים' – שרק מעידים כי ניסיון או לימודים הם לאו דווקא כל מה שמומחי גיוס יחפשו.
  • כדי להמשיך ולציין את הסעיף הקודם, לפי סקר הטרנדים של לינקדאין, כישורים רכים נהפכים ליותר ויותר קריטיים וחשובים עבור כל חברה.אלו מעידים כמה כישורים רכים נהפכו לחשובים במיוחד, שכן בעולמות הגיוס של היום מבינים את המשמעות של עבודה משותפת, יכולות ניהול ויכולות עצמאיות, ואילו ניסיון, לימודים וכד' – לא יעידו על איכות העובדת בסופו של דבר.

שאלות ותשובות – על כישורים בקורות החיים

  • אני לא יודע להעיד על כישוריי שלי – איך עושים זאת?
    • חשבו עמוק והסתכלו על ניסיון החיים שלכם. בין אם מדובר על ניסיון תעסוקתי, ובין אם מדובר בעבודות בתיכון. אפילו אם עבדנו בתיכון בחלוקת פלייארים, עשינו תורנויות בכיתה, עשינו טירונות – כל אלו אמנם נראים לנו נורמליים ובסיסים, אך מכל אלו אפשר להוציא כישורים.
  • ממה להתחיל, מבחינת עיצוב הכישורים?
  • קורות חיים של בעל ניסיון תעסוקתי מרשים – האם צריך לציין כישורים?
    • חד משמעית כן! כפי שציינו, כישורים על כל סוגיהם הם מה שמחפשים כל מומחי הגיוס וכל החברות המגייסים. אין מילים להסביר כמה חשובות עבור קורות חיים העובדות הללו. כמו כן, גם היכולת להעיד על עצמנו – היא יכולת שמראה על בגרות ורצינות, שהיא לגמרי יכולת מבוקשת.

לסיכום – כישורים כמעבר מסנן ראשוני

ניגש לסיכום קצר – לא משנה באם הינכם נכנסים טריים לשוק העבודה לאחר שירות צבאי, משני קריירה או מחליפי עבודה, מחפשים את העבודה הבאה לתפקיד נחשק או נחשב יותר, או ממשיכים למשרה חדשה או מעניינת יותר. בכל אחת מהסיטואציות האלו כישורים הם רלוונטיים במיוחד לקורות החיים.

זאת, משום שכישורים מעידים מצד אחד על ידע של ממש, ידע פרקטי. ומן הצד השני, ולא פחות חשוב, כישורים מעידים על עתיד העבודה איתכם, ויכולים להבליט אתכם על פני שאר המועמדים שאולי בחרו שלא לציין את הכישורים החשובים אותם מחפשים במשרדים.

💡 הידעתם? בלא מעט חברות היום אחד משלבי הקבלה יכלול התאמה אישיותית – ראיון או שיחה עם חברי צוות עתידיים לעבודה ולאו דווקא מנהלים או בכירים. עובדה זו מעידה על חשיבות הכישורים הרכים בנוסף לעובדות שציינו קודם לכן.

כשניגשים לקורות החיים, אנו ממליצים לקחת דף ועט, להתיישב מול המחשב, לפתוח את האתר שלנו, לעבור על הדוגמאות והטיפים, לבחור את הפורמט המתאים ביותר ולוודא שהכל נמצא. כישורים מן הצד האחד, ניסיון תעסוקתי, תחביבים, פרטי קשר והשכלה מן הצד השני. אך וודאו – כי בכל חלק אתם משקיעים במיוחד, ואל תקלו ראש – אם אתם מחזיקים בכישורים ששווים ציון – ציינו אותם!

Similar Articles

 

לא נמצאו תוצאות

העמוד שביקשתם לא נמצא. נסו להגדיר טוב יותר את החיפוש, או השתמשו בניווט למעלה כדי למצוא את הפוסט המבוקש.